Bertjan Scheepbouwer schrijft open brief aan Guus Hiddink

09 juni 2015
Bertjan Scheepbouwer schrijft open brief aan Guus Hiddink

PAPENDRECHT - Afgelopen vrijdag speelde het Nederlands Voetbalelftal een teleurstellende wedstrijd tegen de VS welke met 3-4 werd verloren.

Bondscoach Guus Hiddink reageerde na afloop dat hij dacht dat hij naar een korfbalwedstrijd had gekeken gezien de vele doelpunten.

Bertjan Scheepbouwer, voorzitter van PKC, las deze uitspraak in de Belgische krant "Het Laatste Nieuws" en besloot hierop Hiddink de onderstaande open brief te sturen:

"Geachte heer Hiddink, Beste Guus,

Met interesse heb ik uw recente uitspraak over korfbal gelezen.
Misschien wordt het tijd om eens een wedstrijd topkorfbal te komen kijken en zo een meer realistisch beeld te vormen van onze sport.

Eén ding zal u direct opvallen: onze tegenstanders moeten heel wat meer moeite doen om te scoren dan die van Oranje. Het is, gelet op uw meest recente resultaten, wellicht meer aan ons korfballers om een slechte wedstrijd korfbal te vergelijken met die van een optreden van voetballend Oranje dan andersom.
We zijn in het verleden vaak onderwerp geweest van flauwe vergelijkingen en hebben behoorlijk wat eelt op die ziel, maar dit gaat zelfs ons te ver.
Zelf vond ik het optreden van Oranje maar op één ding lijken: de vorige wedstrijden van Oranje ..... en die waren ook beroerd!

Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet".
Bertjan Scheepbouwer Voorzitter PKC
.