Vierde open brief burgemeester Moerkerke

09 april 2020 door Hennie van der Zouw
Vierde open brief burgemeester Moerkerke

PAPENDRECHT - Burgemeester Aart-Jan Moerkerke heeft een vierde brief aan de inwoners van Papendrecht geschreven:

Beste Papendrechters,

Wat zijn we in een absurde tijd beland. Elke dag worden we geconfronteerd met de gevolgen van het coronavirus. Soms veraf, maar steeds vaker dichtbij. In familiekring, mensen van het werk of de vereniging, vrienden. Vorige week hoorde ik nog het nieuws van een collega burgemeester uit de Utrechtse Heuvelrug die in het ziekenhuis is opgenomen en een wethouder uit Midden-Delfland die is overleden.

Gelukkig nog niet in Papendrecht, dacht ik vaak. Totdat ik dit weekend het gevreesde telefoontje kreeg van de directeur Publieke Gezondheid van de regio, dat ook Papendrecht niet is ontkomen aan de dodelijke gevolgen van het coronavirus. En dan word je even stil. Namens de gemeenteraad, het college en de organisatie wens ik de nabestaanden ontzettend veel sterkte en troost toe in deze moeilijke tijd. Wij denken aan jullie.

En ook aan degenen die familie of vrienden hebben die nu ziek zijn. Aan de werknemers en werkgevers die maar met moeite het hoofd boven water kunnen houden. Voor hen en voor de helden in de zorg en andere dienstverlenende beroepen, wil ik nogmaals benadrukken hoe belangrijk het is om de maatregelen die zijn afgekondigd op te volgen. Ze zijn ingrijpend, maar tegelijk ook echt noodzakelijk om de verspreiding van dit verschrikkelijke virus af te remmen. Niet alleen voor uzelf, maar juist ook ter bescherming van onze kwetsbare medemens. Ook tijdens de komende wellicht zonnige Paasdagen: blijf zoveel mogelijk thuis, houdt 1,5 meter afstand van elkaar en kom niet in groepen bij elkaar. Zoek de zon op, op uw balkon of in de tuin.

Heeft u hulp nodig met de boodschappen, kijk dan op Puur Papendrecht of neem contact op met Sterk Papendrecht. Ook bij sociale problemen kunt u hulp zoeken bij het Corona Meldpunt van Sterk Papendrecht. In deze tijd moeten we klaar staan voor elkaar, want alleen samen komen we hier doorheen.

Burgemeester

Aart-Jan Moerkerke