Jaarverslag Buurtbemiddeling 2014 laat uitstekende inzet van vrijwilligers zien

15 juli 2015

PAPENDRECHT - Het jaarverslag Buurtbemiddeling 2014 is gereed. In het jaarverslag kunt u lezen wat Buurtbemiddeling is, wat we doen en over het resultaat in het afgelopen jaar. In 2014 zijn 44 van de 70 zaken opgelost door de inzet van Buurtbemiddeling, een slagingspercentage van 63%. Door de uitstekende inzet van vrijwilligers kunnen we spreken van een positief en mooi resultaat.

Bij 50% van alle zaken werd dit aangevraagd door bewoners zelf. Dit geeft aan dat Buurtbemiddeling goed bekend is bij inwoners van Papendrecht. Dit verklaart tevens waarom Papendrecht het hoogste scoort binnen de regio met een gemiddelde van 1 aanmelding per 195 huishoudens. De aanmeldingen kwamen voornamelijk van huurders uit de wijken West- en Middenpolder.

Met 33% is geluidsoverlast de meest voorkomende aanleiding voor een conflict, gevolgd door pesten met 23%. Bij 21% bleek de aanmelding ongeschikt en werd deze terug- of doorverwezen naar Woonkracht10, politie of het Zorgnetwerk. Dit is een verdubbeling ten opzichte van 2013 (10%).

Klik hier om het Jaarverslag te lezen.